I love the way you lie

Den låten är bara så bra!
Kan lyssna på den om & om igen .

Men nu börjar den bli lite tjötig faktiskt!

Gjorde pannacotta idag!
Här är receptet och det blev super och jävligt gött!

Antal portioner: 4

Färdigt på: 3 tim

Ingredienser

2.5 dl vispgrädde
1.5 dl naturell yoghurt
1.5 st gelatinblad
1 st lime
1 st apelsin
sötningsmedel motsvarande 3 matskedar socker, läs på burken

6 dl blandade bärGör så här

Dekorera med bären före servering Lägg i citrusskalen i grädden och rör ner yoghurt, sötningsmedel och gelatinblad. Fördela i fyra portionsformar och låt stelna i kyl i 3-4 timmar. Koka upp grädden och ta av den från värmen. Krama vattnet ur gelatinbladen. Lägg gelatinet i blöt i kallt vatten i cirka 10 minuter. Tvätta limen och apelsinen noggrant och riv av skalet fint.



jätte gott och rätt enkelt !









USCH jag hatar mitt hår just nu.
Jag glömmde göra något med det igår efter jag hade duschat!
Fyyy

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0